Su İçmek Kilo Verdirir Mi? Su Vücuttaki Yağı Nasıl Yakar?

Su İçmek Zayıflatır mı?  Kilo vermek İçin Kaç Litre su İçilmeli?
  • Admin
  • 15 Eyl 2022
  • 0
  • 46427
  • Okuma Süresi:6 Dakika

Su içmek Kilo verdirir mi? Düzenli su içmenin faydaları nelerdir?

Günde en az 2 veya 3 Lt su içmek gerçekten kilo vermemize yardımcı olur mu? Evet Su içmek, vücut için susuzluğunuzu gidermekten daha fazlasını yapar – hatta birkaç kilo vermenize bile yardımcı olur.

Sizlere gece yatmadan önce veya gün içerisinde herhangi bir saatte su içmenin daha iyi hissedeceğinizi ve gece iyi uyuyacağınızı söylemese de, araştırmalar ve sonuçlar suyun kilo verdirdiğini göstermektedir: Biliyorsunuz, vücudunuzun %60’ı sudan oluşur,. Berrak ve temiz bir su her vücut işlevinde önemli rol oynar. (Sağlıklı Su için inceleyin, Buzsu Code Arıtma) Tıbbi Araştırmalara göre ne kadar su içerseniz kendinizi okadar sağlıklı, dinç hissedersiniz ayrıca beyinsel fonkisyonlar ile vucut işlevleri daha aktif olur ekstra olarak suyun yağ yakıcı ve ödem atıcı özelliği vardır.

Bilim adamları, su içmenin kilo vermeye yardımcı olduğunu söylüyorlar. Bol su içmek İştahınızı bastırabilir, metabolizmanızı hızlandırabilir ve egzersizi daha kolay ve verimli hale getirebilir; bunların tümü sizin sağlıklı yaşamanıza katkıda bulunabilir.

Su İçmenin Faydaları

1. Su doğal olarak iştahınızı bastırabilir.

Su içmek, mideyi esneterek sistemden hızla geçtiği için tokluk hissini artırabilir. , Diyetisyenler yemekten biraz önce su tüketmenin gıda alımını azaltmaya yardımcı olabileceğini belirtiyorlar. Yaklaşık iki bardak su içmek , beyninizin tokluk hisse vermesine yetecektir. Yapılan deneyler de yemekten hemen önce iki bardak su içen insanlar, yemekten önce hiç su içmeyenlere göre %24 daha az yemek yediler.

2. Su içmek metabolizmayı Çalıştırır

Su içmek vucudunuzun metabolizmasını hızlıca aktif ederek yani uyararak enerji harcamasını ve kandaki yağ ve vucuttaki yağın azaltılması ile kilo vermenize yardımcı olacaktır. Suyunuzu özellikle soğuttuğunuzda vücuttaki ısı dengeleyici mekanizma veya ısı üretimi yapan hücreleriniz uyarılıyor. Vücudumuz, sıvıyı vücut sıcaklığında olması için enerji harcamak zorunda kalır yani vucudumuz ne kadar enerji harcarsa metabolizmamız yediklerimiz içtiklerimizi enerjiye dönüştürmesi bir o kadar hızlı olacaktır. Yapılan bir deneysel çalışmada 2 bardak gibi az miktar bile su içen 10 yetişkin kişinin metobilik hızlarında su içmeyenlere göre %30 artış görülmüştür. 

3. Su içmek, genel ve sıvı kalori alımınızı azaltmanıza yardımcı olur

Su kalori içermediğinden, bardağınızı meyve suyu, soda veya tatlandırılmış çay veya kahve gibi daha yüksek kalorili alternatifler yerine su içerek genel sıvı kalori alımınızı azaltabilir.

4. Su içmek egzersiz ve spor sırasında yardımcı olur.

Spor ve egzersiz sırasında suyun vücut için gerekli olduğunu açıklıyor: Elektrolitleri (sodyum, potasyum ve magnezyum içeren mineraller) çözüyor ve bunları elektrik enerjisinin hareket için gerekli kas kasılmalarını tetiklediği vücuda dağıtıyor. Elektrolit dengesizliği kramplara yol açabilir, ancak çok az içmenin tek yan etkisi bu değildir.

"Kas hücreleri susuz kaldığında, proteini (aka kas) daha hızlı parçalar ve kasları daha yavaş oluştururlar, bu nedenle egzersizleriniz çok daha az etkilidir" diyor.

Dahası, vücut egzersiz sırasında sıvıları daha hızlı kaybeder, çünkü terleme ve müteakip buharlaşmanın (soğutma işlemi) sıcaklık düzenlemesine yardımcı olduğu cildin yüzeyine şişmiş ısı üretir

5. Su, vücudumuzdaki bakterileri ve atıkların giderilmesine yardımcı olur.

Su, dışkıları yumuşak tuttuğundan, içme suyu büyük ölçüde sudan oluşan idrar üretimini ve dışkı hareketini kolaylaştırır. Başka bir deyişle, ne kadar sulu olursan, sisteminizin işleri ilerletmesi o kadar kolay olur ve kabızlık ve şişkinlikten muzdarip olma olasılığınız o kadar düşük olur.

Doktorlara göre yeterli hidrasyon (vucut su dengesi) böbrek fonksiyonlarını teşvik eder, zararlı bakterileri idrar yolundan temizler ve daha konsantre idrarla oluşabilecek böbrek taşlarını önler. Eğer küçük idarırınız sarı ise vucudunuz susuzdur, eğer berrak ise vucut su dengeniz iyidir.

6. Vücudun yağ yakmak için suya ihtiyacı vardır.

Su içmeyi artırmak, vücudun enerji için yağ yaktığı süreç olan lipolizi artırabilir. İncelemelerde hafif dehidrasyon (vucut su eksikliği), hormonal değişikliklere bağlı olabilecek lipolizi (lipoliz: organizmadaki yapların tahrip olması) azaltır" diyor. çalışmalarda ortaya atılan bir başka teori: Su, yağ metabolizmasında rol oynayan hücrelerin hacmini genişletir.

7. Su motivasyonu artırabilir ve stresi azaltabilir.

Vucudunuz Susuz kaldığınızda yorgunluk, baş dönmesi ve kafa karışıklığı gibi semptomlar yaşayabilirsiniz ve bu koşullar altında tam sağlıklı kararlar alıp vermek zorlaşır. 2016 da bir inceleme yapan bilimsel araştırmacı, dehidrasyonun ( vucut su kaybı)  uykulu olmak ve uyanıklığın azalmasıyla da bağlantılı olabileceğini buldu. Uluslararası bir Spor Dergisi'nde yayınlanan bir başka çalışma, dehidrasyonun vücudunuzun stres hormonu olan kortizol (stres hormonu) üretimini artırdığını buldu.

İçme Suyunun Diğer Sağlık Yararları: 

Su cildinizi parlak tutar.

su içmek cildi topikal bir nemlendirici ile aynı şekilde etkileyeceğini ve elastikiyet de dahil olmak üzere normal cilt fizyolojisini olumlu yönde etkileyebileceğini ve cildinizde sarkma ve kırışıklıkları geciktirir. Su Arıtma cihazları kategorisindeki A Kalite Su Arıtma cihazlarını inceleyiniz!

Su beyin fonksiyonunun çalışmasını artırır

Vücudunuzun geri kalanı gibi, beyniniz de en verimli çalışması için H2O'ya bağlıdır. Su aslında beynin %73'ünü oluşturur. Bir araştırmaya göre vucudumuzda %2 lik az bir su kaybı kadar bile dikkat eksikliği ve bilişsel işlevlerin azalması ile, fiziksel hareket ve hafızanızın yavaşlamasına neden olur.

Su kan basıncını düzenler.

Su, kanın etkili bir şekilde akmasını sağlamada önemli bir rol oynuyor" diyor. "Susuz kaldığınızda, plazma/kan hücresi oranı kanı daha kalın ve daha viskoz hale getirecek şekilde değişir. Bu, kanın akması gereken yere akmasını zorlaştırır ve kalbe verilen stresi artırır.”

Peki, Günde Ne kadar su içmeliyiz?

günde en az sekiz 8bardak su " kuralını duymuşsunuzdur, ancak gerçek şu ki, ihtiyaç duyulan su miktarı yaşa, cinsiyete, sağlığa, fiziksel aktiviteye, terleme eğilimine ve daha fazlasına bağlı olarak büyük ölçüde değişir. Ancak ülkemizde yapılan araştırmalara göre ortalama günde 4 bardak su içiliyor ve bu vucudumuz için gerekli olan sıvının yarısı kadar. 

Yetişkin kadınlar için her gün yen az 11 bardak ve erkekler için yaklaşık 15 bardak su içilmesi. Önerilir. 

Sağlıklı bir insanın vucudunun sıvı alımının yaklaşık %80 ni içme suyundan sağlanırken, kalan %20 lik kısmısebzeler ve meyvelerden karşılanır.

Sonuç: 

Su, vücudumuzun tepeden tırnağa her hücresel aktivitesinde kritik öneme sahiptir. su içmek vücudun daha verimli aktif olmasına ve kendinizi daha iyi hissetmemize yardımcı olur.

Ancak şu kuralı unutmatalım en az 8-10 bardak veya yeterince su içmek, sağlıklı yaşamın önemli bir parçası olmalıdır.

Çok su içmek kilo verdirir mi?

Soğuk su içmek kilo verdirir mi?

Limonlu su içmek kilo verdirir mi?

Fazla su içmek kilo verdirir mi?

Sadece su içmek kilo verdirir mi?

Sıcak su içmek kilo verdirir mi?

Sirkeli su ile zayıflamak nasıl olur?

Limonlu su ile zayıflamak mümkün mü?

Tarçınlı su ile zayıflamak mümkün mü?

Su orucu ile zayıflamak nedir?

Su ile zayıflama diyeti işe yarar mı?

Günde 3 litre su içmek ne kadar zayıflatır?

Tavsiye Yazı:Doktorların Tavsiye Ettiği Su Arıtma Cihazı

Önerilen Ürün: Buzsu Code Smart TecnologyTavsiye Yazı:Manyetik Kireç ÖnleyiciTavsiye Yazı: Membran Filtre Nedir?Tavsiye Yazı:Su Arıtma Cihazları Arıza Nedenleri ve ÇözümleriTavsiye Yazı:En İyi Su Arıtma Cihazları

Paylaş

Yorumlar(0)

Yorum Yap

E-posta Adresiniz Yayınlanmayacaktır.



Bu yazıya puan vermek istermisiniz ?
17 Oy Kullanıldı: Yazı Puanı 4,8